LES IDEE 1
Nu is het eens tijd voor Just Dance! De leerkracht kan gemakkelijk op Youtube filmpjes opzoeken van Just Dance. Je komt meteen op meerdere leuke filmpjes op allemaal verschillende leerlingen. De leerlingen kunnen mee kijken via het smartbord en kunnen zo het liedje zelf mee kiezen. De leerkracht laat de leerlingen de stoelen en banken even aan de kant schuiven zodat de leerlingen voldoende ruimte hebben om mee te dansen. Het filmpje wordt afgespeeld op het smartbord zodat alle leerlingen het scherm goed kunnen zien. Het is een ideaal tussendoortje voor de leerlingen zodat ze zich even kunnen ontspannen na een vermoeiende les.

ICT eindtermen:
1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren.
Doelen:
3.1 Ik sta open voor de interactie tussen woord en gebaar, beeld en klank tijdens het dramatisch spel.
3.8 Ik zie het verband in tussen beeld en muziek.
4.1 De leerlingen kunnen genieten van lichaamstaal, beweging en dans.
4.3 De leerlingen kunnen samenwerken met anderen:
- om een eenvoudig dansverloop op te bouwen
- om al improviserend te reageren op elkaars beweging.
5.5 Ik kan illustreren hoe beweging en dans waardevol zijn in het dagelijkse leven, hier en in andere culturen.
Verantwoording:
Ik plaats deze opdracht onder de eerste eindterm van ICT omdat leerlingen hier actief bezig zijn met ICT en ze leren dat het ook positief kan zijn om mee te werken. Als je dit als bewegingstussendoortje gaat gebruiken, gaan de leerlingen dit steeds meer als een positief iets of als beloning zien, waardoor ze dus een positievere houding creëren om met ICT om te gaan. De leerlingen vinden het heel fijn om na een cognitieve inspanning zich eens te kunnen laten gaan. Ze kunnen alle stress eens goe van zichh af shaken.
Maak jouw eigen website met JouwWeb